Onze werkwijze

We doorlopen de onderstaande fasen tijdens onze samenwerking.

1. Offertefase

  • kennismaking met VvE bestuur
  • inventarisatie van de benodigde beheerdiensten
  • bedrijfspresentatie van onze beheerdiensten (optioneel)
  • offerte van de gekozen dienstverlening

2. Opstartfase

  • maken van werkafspraken en vastleggen van bevoegdheden met het VvE bestuur
  • bestuderen van juridische documenten, zoals Splitsingsakte, -reglement en -tekening
  • VvE beheer softwarepakket afstemmen op de VvE en juridische documenten
  • Overzetten van machtigingen bij bank en Kamer van Koophandel (KvK)

3. Beheerfase

ALV en communicatie

  • voorbereiden en bijwonen van de ALV en het opstellen van agenda en notulen
  • communiceren met VvE bestuur en appartementseigenaren
  • adviseren van VvE bestuur en appartementseigenaren
  • wijzen op verplichte en urgente VvE zaken (verzekeringen, inschrijving KvK)
  • uitvoeren van vergaderbesluiten
  • bijhouden van register van eigenaren en gebruikers
  • archiveren van VvE administratie conform bewaartermijn

Financiƫle zaken

  • bijhouden van financiĆ«le administratie en opstellen van balans, exploitatie-begroting en exploitatierekening
  • incasseren van (achterstallige) VvE bijdragen
  • verwerken van dagelijkse facturen
  • berekenen van het aandeel in het onderhoudsfonds (per appartementsrecht) ten behoeve van de belastingaangifte

Onderhoud en offertes

  • opvragen en vergelijken van offertes van bedrijven
  • verrichten van conditiemetingen en opstellen van een MeerJarenOnderhoudsPlan (MJOP)
  • ontvangen en uitzetten van reparatieverzoeken / storingen